Σελίδες

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023

Ерата на спасителите

То няма човек, общност, държава, съюз, континент или дори свят, който да не иска да се спаси от някой или нещо друго, което го застрашава.
От всичко друго но не и от самите себе си.
Пълна ирония ако не и абсурд.
Да искаш да се спасиш от другите а не и от самия себе си.
Това пък дали не е най-характерното за човешкия вид?
Май да.
Струва ми се, че при животните няма нещо подобно.

Още по-странно обаче изглеждат нещата когато ти не искаш да се спасяваш нито от самия себе си и идва някой друг и ти казва, че той иска да те спаси.
Явно заради негов интерес, защото си му нужен или е разбрал в края на краищата, че без теб е една кръгла нула.
Та ето, на цели народи не им пука за никакво спасение, а господарите им искали да ги спасяват насила.
Като един такъв пример може да се даде днешна Украйна.
Тимошенко и още няколко стотици хиляди (или милиони) нейни сънародници обикалят из топлите земи (и къде ли още) по бански, а Зеленски все настоява за тяхното спасение.
Друг такъв пример са Българите.
Аз не съм чул и един човек да търси някакво спасение от когото и да е било.
Всеки си бачка с каквото може, за да се прехранва и толкова.
Не му пука кой ръководи държавата, как се отнася към Путин или Байдън и дали въобще има такъв ръководител.
Нито пък се занимава с политиката камо ли да мисли за избори и такива ми ти работи.
Дотук всичко изглежда "перфектно". Никой не иска да се спасява и това е - точка.
Да, ама не.
Кръвното на Борисов почва да се повишава рязко и изпада в шок.
"Не може така, не е редно тези хора да си траят без спасител!" - чува се да крещи.
"Ще се ангажирам лично аз - майната му че съм бил премиер толкова години - и ще ги спася!", обяснява на себе си.

И ако погледне някой на картата, ще се сети за колко ли още други такива примери.
Разбира се, че както и в най-малките махали така и на световно ниво - едните крадат идеи (може и яйца) от другите.
На такава започва да ми прилича ситуацията и в Гърция вече.
Тук даже се кандидатират много повече спасители.
Пълни глупости - щеше да изръмжи Кирил Петков.

Та моят извод и препоръка са следните:
Който кандидат-спасител иска да се спасява, първо да си измие хубаво задника и после да се нареди на опашката.

За ПулевоНюз
Ридван Пулескъй