Σελίδες

Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2023

Μιλάμε για κανονικό πλιάτσικο

Hej gidí, dej!
Amíǧe mi je čákal képe da mú izpredót!
Kaná je to stánavalo napréš!
Isǽ néma ní kaná :-)


Събрали са се събрали
на мижовине дворове
на мижовине дворове
мижуму кепе да предот

Прели са колко са прели
та че са и полегнали
та че са и подремнали
та че са и позаспали

Спали са колко са спали
адна са мома разрука
ставайте дружки да видим
кому кина е липсало

Първа са мома изрука
мене герданче липсало
втора са мома изрука
мене коланче липсало

Трета са мома изрука
мене фустанче липсало
мене фустанче липсало
кутро ги моско плечкоса

Друга са мома изрука
мене са гаще липсали
кутро ги свине плечкоса
да му рачинки изсохнат


Sybráli sa se sybráli
na mížovine dvórove
na mížovine dvórove
mížumu képe da predót

Préli sa kólko sa préli
ta če sa i polégnali
ta če sa i podrémnali
ta če sa i pozaspáli

Spáli sa kólko sa spáli
adná sa móma razrúka
stávajte drúžki da vídim
kómu kiná e lípsalo

Pýrva sa móma izrúka
méne gerdánče lípsalo
vtóra sa móma izrúka
méne kolánče lípsalo

Tréta sa móma izrúka
méne fustánče lípsalo
méne fustánče lípsalo
kutró gi mósko plečkósa

Drúga sa móma izrúka
méne sa gášte lípsali
kutró gi svíne plečkósa
da mu račínki izsóhnat


Μαζώχτηκαν σε μάζωξη
στου θείου την αυλή
στου θείου την αυλή
του θείου κάπα να γνέσουν

Έγνεσαν όσο έγνεσαν
ωσότου και νύσταξαν
ωσότου και ξάπλωσαν
ωσότου και αποκοιμήθηκαν

Κοιμήθηκαν όσο κοιμήθηκαν
ώσπου μια κοπέλα φώναξε
σηκωθείτε συντρόφισσες να δούμε
της καθεμιάς τί της λείπει

Πρώτη μια κοπέλα φώναξε
εμένα το περιδέραιο μου λείπει
δεύτερη κοπέλα φώναξε
εμένα η ζώνη μου λείπει

Τρίτη κοπέλα φώναξε
εμένα το φουστάνι μου λείπει
εμένα το φουστάνι μου λείπει
ποιο αρσενικό να τ' άρπαξε

Άλλη κοπέλα φώναξε
εμένα το σώβρακο μου λείπει
ποιο γουρούνι να τ' άρπαξε
τα χεράκια του να ξεραθούνε