Σελίδες

Κυριακή 1 Ιουλίου 2018

Παλιά έγγραφα - ντοκουμέντα από την Αιγαιακή Θράκη (Ξάνθη)


Стари документи (доказателства) от Егейска Тракия (Ксанти - Гърция)

Αυτό το παλιό ξύλινο και κατακιτρινισμένο από την πολυκαιρία και τη φθορά του χρόνου σεντουκάκι μάς το άφησε ο συγχωρεμένος παππούς μου (να 'ναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει) ως κληρονομιά και οικογενειακό "κειμήλιο".
Κάποια στιγμή και μετά από αρκετό καιρό αφού είχε αναχωρήσει για το ταξίδι της αιωνιότητας, εντελώς "τυχαία" σε μια "έρευνα" κάποιων συγγενών μου στο σπίτι του συγχωρεμένου υπέπεσε στην αντίληψη μου αυτό το "θησαυροφυλάκιο", όπου φύλαγε οποιοδήποτε σημαντικό έγγραφο.
Ανάμεσα σε όλα τα άλλα (τα περισσότερα στην Ελληνική και κανα δυο στην Παλαιοτουρκική) βρήκα και τα παρακάτω εικονιζόμενα έγγραφα, την αξία των οποίων είχα "υποτιμήσει" αρχικά.
Ο παππούς μου, σε αντίθεση με άλλους ομοεθνείς του, όπως πληροφορούμαι, τα φύλαξε όλα αυτά τα έγγραφα και δεν τα κατέστρεψε, γνωρίζοντας ίσως ότι οι απόγονοι και κληρονόμοι του θα τα χρειαστούν κάποια στιγμή στο μέλλον και θα τα αξιοποιήσουν επωφελώς, όπως και αποδεικνύει η αμείλικτη σημερινή πραγματικότητα.
Ο θεός να αναπαύει την ψυχή του.








Από τα σημαντικότερα ίσως έγγραφα, όπου αναγράφεται η εθνικότητα του κατόχου του



Αυτή είναι μια βεβαίωση από το δημοτικό σχολείο της Σμίνθης (Измис) της εποχής εκείνης και ανήκει στον συγχωρεμένο θείο μου (μεγάλο αδερφό του πατέρα μου).